Iron Maiden 26/7 2008

I fredags drog vi ner till slummen i göteborg, trodde vi. Vandrarhemmet visade sig dock att vara riktigt fint och mysigt. Och gästerna var ganska mycket Maiden-fans, iallafall dom jag såg. Tog spårvagnen in till stan runt halv 11 för en krogrunda. Träffade en galen, hjälmbärande Jack Black som var så dyngrak att han bad sin vän att "sätt mig ner". Charmigt. Fast jag blev rädd och bad jesper att byta plats med mig, och eftersom han har lovat både mig och mamma att ta hand om mig, så gjorde han det. Väl framme i stan så ville gräbbzen äta, så det fick bli en snabbis på McDonalds. Sen så skulle vi ta ut lite pengar och gissa vem som råkar springa in lite snyggt i oss, om inte en av gitarristerna i Maiden, närmare bestämt Mr Janick Gers. Fick ingen bild på honom, eftersom han hade väldigt bråttom. Men ett "excuse me" och NÄSTAN en hand på axeln klarar jag mig fint med. Var ju självklart tvungen att ringa upp björkis och berätta om detta möte, och han blev LITE avundsjuk. Lycklig och med rätt skön känsla i kroppen så begav vi oss till den sämsta klubben i världen. Tänker inte berätta om den, men än att HUNDRA spänn för världens minsta dansgolv borde vara straffbart!

Och i lördags åkte jag och två av hårdrockarna in till stan för att få i oss lite frukost. Sen gled vi mest på stan till ungefär ett, då vi gick till ullevi och satte oss i solen. Inte i kön dock, men det spelade ingen roll. Kom ju längst fram ändå! Och själva Iron Maiden går inte att beskriva, orkar inte ens försöka. Antagligen är det den bästa konserten jag någonsin kommer att få uppleva. Det var så sjukt mycket större än allt annat jag sett. Och även fast jag inte är något diehard fan, som adam säger, så kan jag tänka mig att bli det. För maiden lär ju vara det mäktigaste bandet i hela jävla världen. Iallafall känns det så just nu.

Och idag har jag roat mig med att kolla på videos på youtube och nästan gråtit för att det var så sjukt bra. Jag vill tillbaka igen och känna det där jävla trycket! Gåshud på armarna har jag haft i fyra timmar nu. Och det känns så sjukt bra.
Eftersom jag kom hem med 40 graders feber igår så jobbade jag inte ikväll. Men imorgon är jag på det igen.




Se så sjukt nära vi kom av 55 000. Och kolla läktarbilden. Hur mäktigt är det inte?
Slänger in en video också, för att ni ska få uppfattningen om hur mycket publik det var


Kommentarer
Postat av: sofie

jag älskar allt<3 dig<3

2008-07-28 @ 18:50:19
URL: http://anotheronebitesthedust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0